21 Aralık 2011 Çarşamba

PAZI SARMASI

   Kahramanmaraş'a geldikten sonra öğrendim bu yemeği. Yaprak sarmasını yaparken  küçücük yapraklarla uğraşmak içimi daraltıyor. Pazı sarması çok çabuk oluyor. İçi çiğden yapılıyor, yaprak sarması gibi içi kavrulmuyor.
   Malzemeleri:
   Pazı
   Pirinç
   Soğan
   Kıyma
   Salça
   Sıva yağ
   Bir iki diş sarmısak
   Sumak ekşisi
   Yeteri kadar tuz, karabiber, kırmızıbiber,nane
 
   Ben pilav hariç hiçbir yemeği ölçülü yapmadığım için, ölçü vermiyorum. ben sumak ekşisi yokken limon tuzu kullanıyorum. Pazı Bazen demetle bazende kiloyla satılıyor. Kahramanmaraş'ta pazıya pancar deniyor. Önce pazının sapları kesilip arkasından orta damarı oldukça kalın olduğundan damar inceltilir.



Daha sonra birkaç dakika haşlanır. Çok haşlanırsa çok yumuşar ve sararken parçalanır. iç malzemesi hazırlanır, istediğiniz kadar ekşi konur. Yapraklar enine sarılır.






   Yapraklar çok büyükse ikiye böle bilirsiniz. yapraklar bitince tencereye sıralanır.


Başka bir kapta sıcak suya tuz ve yine ekşi konur. Üzerine çıkacak kadar bu karışım eklenir. Sarmaları bastırması için bir tabak yada kapak konur. kapağı kapatılıp suyu kaynamaya  başlayınca altı kısılır.Pişince suyu süzülüp tencerede bekletmeden servis tabağına alınır.

   Yapan herkese afiyet olsun...

1 yorum:

  1. 71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://www.porselendemlik.com/




    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

    01 ocak 2012-1 subat 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.




    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

    VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    SEVGİLER

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...