27 Kasım 2011 Pazar

TURŞU YAPTIM

   Turşuyu ekim sonunda yapmıştım. Bugün nasipmiş yayınlamak.
   Malzemeleri:
   Sirke
   Tuz
   Sarımsak
   Turşu olabilecek sebzeler,
   Benim yaptığımda acur, patlıcan, acı biber, tatlı biber, yeşil domates, kelek(olgunlaşmamış kavun)
 
   Ben turşu yaparken mümkün olduğu kadar malzemelerin en küçüklerini seçiyorum. Yıkadıktan sonra saplarını temizleyip turşu yapacağım kaba mümkün olduğu kadar sıkı yerleştirip sirkesini ve tuzunu ekliyorum.
   Kornişon salatalıktan yaptığıma sadece kornişon sirke tane karabiber ve bir iki yaprak defne ekliyorum. Defne çok güzel aroma veriyor.


   Turşu yapmayı denemediyseniz yapmanızı tavsiye ederim.
   Bu tarifim yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/  yayınlanacaktır

3 yorum:

  1. merhabalar ben 2 ay öncesine kadar 6 yıl maraşta oturdum. sizi bulunca anılarım aklıma geldim. sizi izlemeye aldım artık takibinizdeyim bende beklerim sevgiler.
    ve sizi etkinliğimize davet ediyorum.
    Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  2. etkinliğe katılmak için yayınlamış olduğunuz tarifin altına benim sayfama gönderdiğinize dair bir not düşüp bana da linkini gelip yazarsanız çok memnun olurum. sevgiler.
    Bu arada Kahramanmaraşı da çok özledim.

    YanıtlaSil
  3. tarifinizi aldım ve sevgilerimi bırakıyorum. tarifiniz yayında sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...