19 Kasım 2011 Cumartesi

PATLICAN KEBABI

   Bu yemeği ilk defa Kahramanmaraş'a geldiğimde yedim. Lezzet olarak on üzerinden on verdim. Burada kasaplara bazı yemeklerin siparişi veriliyor, onlarda yemeği hazırlayıp taş fırınlarda pişirtiyor,  sizde gidip siparişinizi alıyorsunuz. yada siz hazırlıyorsunuz fırına götürüp pişirtiyorsunuz.
   Patlıcan kebabını kasaba sipariş verince sadece patlıcan ve kuyruk yağlı kıymayla fırın tepsilerinde pişiriyorlar. Ben kayınvalidemin yaptığı patlıcan kebabını tarif edeceğim.
Malzemeler:
5-6 uzun ince patlıcan, 300-400 gram kıyma, 2-3patates,5diş sarmısak, 2 yemek kaşığı salça(mümkünse biber salçası), tuz, karabiber, pul biber, sıvı yağ, süslemek için yeşil biber ve domates.
Aslında ben ölçü  sayı kullanmıyorum, yapacağım tencerenin boyutuna göre sayılar ölçüler değişiyor.



   Önce kıymaya 5-6 diş sarımsak ezilip konur, 1 yemek kaşığı salça karabiber, pul biber, tuz eklenir, (ben kendi yaptığım galeta unundan da ekliyorum), iyice yoğrulur. Patlıcanlar çizgili soyulup,yaklaşık üç parmak genişliğinde kesilir. Tencereye bir patlıcan bir kıymalı harçtan konularak sıkı bir şekilde sıralanır.


   Kasaplara sipariş verince tepsi dolana kadar  bu şekilde kaplıyorlar. Ben kayınvalidem gibi iki sıra sonra ortasına patatesle dolduruyorum. İnce ve D şeklinde kestiğim patatesle dolduruyorum.


   Daha sonra patateslerin üzerine kalan kıymadan küçük köfteler yapıp kapatıyorum üzerini domates ve biberle süslüyorum. Kalan salçayı bir bardak suyla ezip üzerine döküyorum, yarım çay bardağı sıvı yağ ekleyip pişiriyorum.



Patatesler pişmiş suyu hala kalmışsa kapağını açıp suyu çekilene kadar pişirmeye devam ediyorum.


   Piştikten sonra mümkün olduğu kadar sırayı bozmadan servis yapıyorum.



   Bu kadar. Afiyet olsun. Ömrünüzde bir kere olsun denemenizi tavsiye ederim. Bağımlılık yapabilen lezzet :)
   Önce yapıp tadına bakın sonra yorum yapın.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...