11 Kasım 2011 Cuma

KELEBEK PASTA

   Herkesin bir kek tarifi vardır. İtiraf etmeliyim ki ben sekiz yıl öncesine kadar kek yapmayı beceremiyordum. Güzel aynı zamanda çok becerikli kuzenim Nagehan çok iyi yapardı ondan öğrendim.Artık aynı tarifi kullanarak içine kuru üzüm karıştırıyorum üzümlü, kakao karıştırıyorum kakaolu, elmalı vs çeşit çeşit kek yapıyorum.
   Malzemeler:
   1 su bardağı sıvı yağ
   1 su bardağı yoğurt
   1 su bardağı şeker
   2 su bardağı un
   3 yumurta
   1 paket kabartma tozu
   1 paket vanilya
   Bu malzemeleri çırpıp 175- 180 derecede pişiriyorum.


   Pasta yapmak için marketlerde satılan pasta kreması, kremşanti, meyve sosu gibi malzemeler kullanıyorum. Bunların üzerindeki tariflere göre hazırlayıp istediğim şekilde kullanıyorum.Kelebek pasta için önce keki kalıptan çıkarıp ikiye kestim. Ters olarak servis tabağına yerleştirdim. Daha sonra fazlalıklarını kesip süslemek için ayırdım.


   Krem şantinin içine bir kaşık toz haldeyken meyve sosu ekledim, paketin üzerindeki tarife uygun olarak kremşantiyi hazırladım pembe ve çilek kokulu oldu onunla keki kapladım.


Ayırdığım kek parçalarının üzerine 2- 3 kaşık süt koyu yumuşattım elimle şekil verip kakaoya buladım.


Daha sonra pastayı süsledim.



Servis yaparken üzerine meyve sosu döktüm.


Bu kadar.Yaparsanız afiyet olsun.
 
  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...