20 Şubat 2013 Çarşamba

KURABİYELERİM

1. ŞEFTALİ KURABİYE
  Evde kurabiye yapmak ticarete dönüştürmek projelerimden biriydi. İki deneme yaptım sonuçlar beni şaşırttı. öncelikle becerebileceğimi sanmıyordum. ilk denemem şeftali kurabiyeler oldu. İnternet de bir çok tarif vardı, malzemeler hemen hemen aynı ama iki farklı pişirme şekli vardı. Ben ceviz kabuklusunu tercih ettim. İçlerine krema dolduruyorsunuz iki tarafını birbirine yapıştırıyorsunuz. Hiç biri birbirinin aynı olmadığı için kapatmak zor oldu. Diğer tarif de yuvarlaklar yapılmış aralarına ekmeğe sürülen çikolatadan sürülmüş bir birine yapıştırılmıştı, bir daha ki sefere öyle yapacağım. 


Sonuç; görünümü çok güzel, yemesi zor (ısırınca kreması her tarafa akıyor), görünüşü kadar bana lezzetli gelmedi. Çikolatalısını da deneyeceğim onun tadı daha hoş olabilir, nede olsa çikolata var işin içinde.

2. ZENCEFİLLİ, TARÇINLI KURABİYE
   Diğerinin tarifini vermedim ama bunun tarifini vereceğim, çünkü tadı çok güzel.
   Malzemeler:
1-125 gr margarin yada tereyağ (bütün paket margarini köşelemeye kesince iki üçgen oluyor ikisi de 125 gr geliyor)
2-Yarım su bardağı şeker
3-Yarım su bardağı pekmez
4-2 çay kaşığı zencefil
5-2 çay kaşığı tarçın
6-1 yumurta
7-Yarım paket kabartma tozu
8-Alabildiği kadar un
   Bu malzemeyi iki katı olarak da uygulayabilirsiniz. Malzemeyi un hariç iyice karıştırın unu yavaş yavaş ilave edin. Yaklaşık dört su bardağı un alıyor. Daha sonra 1cm kalınlığında açıp kalıpla şekillendirin. tepsiye yağlı kağıt yerleştirip 
175 derecede 13-15 dk. pişirin. Yağlı kağıt için önerim var. benim yağlı kağıdım yoktu, tepsiye margarin sürüp üzerine perşomen kağıdı yaydım üzerine kurabiyeleri yerleştirdim. Takvim yaprağı da olur.



Pişince görünümü böyle oluyor. Bu haliyle çok lezzetliydi, ama zencefil ağızda  hafif bir acılık bırakıyor.
   Sonra üstlerini yine kendi yaptığım şeker hamuru ile süsledim.








Süslenmiş kurabiyelerimin son halleri de bu. Sonuç olarak o kadar yoruldum ki bu işden para kazanır mıyım,  kazanamaz mıyım bilemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...