10 Kasım 2012 Cumartesi

KABAK GÜNLERİ-1

    EGEDEN BİR YEMEK   SİNKONTA
 
   Malzemeler: Bal kabağı, soğan, sarımsak, zeytin yağ, tuz, pul biber, un, nane.
   Yapımı oldukça kolay, en zor olan yanı kabağı kesmek ve kabuklarını soymak. Ölçü vermedim yapılacak tepsiye göre malzeme kullanıyorum.


Kabaklar dilimlenir, tepsiye dizilir. Soğanlar ve sarımsaklar  halka şeklinde kesilir kabakların üzerlerine yerleştirilir. Bir çay bardağı kadar su, zeytinyağ, tuz, pul biber serpilir. En elinizle tuz serper gibi un serpilir. Bu un eden serpilir, ne işe yarar bilmiyorum.

Fırında pişirilir. Fırından çıkarmadan hemen önce üzerine biraz nane serpilir.

Pişmiş görüntüsü böyle oluyor. En kısa zamanda XE DULYA yazarı Gamze'ciğime verdiğim sözü yerine getirdim. Biraz değiştirerek de olsa sözümü tuttum onu yazacağım.
 

3 yorum:

  1. sevgili ahsen, evdeki bi dünya kabağı naapsam acaba derken, sinkontayı farkettim :)) kesinlikle deneyeceğim, nefis görünüyor!

    YanıtlaSil
  2. Kabağı sevmem diyenleri hiç anlamıyorum benim gibi kabak sevdiğiniz için umarım beğenirsiniz:)

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim nefis tarifi bana tanıştırdığınız için, denedim ve bayıldım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...