27 Mayıs 2011 Cuma

BAYAT EKMEK DEĞERLENDİRME-3

EKMEK PİZZASI
  Bayat ekmekleri önce üçe ayırıp sonra ortadan ikiye ayırıyorum böylece bir ekmekten altı parça çıkarıyorum. Daha sonra hafifçe süte batırıp yağladığım tepsiye diziyorum. Süte batırmadan yapılınca ekmekler çok kuruyor. Üzerine hazırladığım harcı kaşıkla yayıyorum. Harç olarak kullandığım malzemelerin ana malzemesi peynir yada lor biraz sıvı yağ ve tuz baharat. Bunlar olduktan sonra gerisi evdeki malzemeye kalmış. Genelde domates, biber, maydanoz ekliyorum. bazen üzerine varsa sucuk serpiştiriyorum. Annem de bunu yapar, bir gün baktım içine kabak rendeliyordu ne yaptığını sorunca bu harç yetmiyecek  bende kabak ilave ediyorum dedi. Teyzem de yapar ama o daha çok ana harç içine yumurta kırıp karıştırır ekmeklerin üzerine sürer. Kısaca üzeri hayal gücünüze kalmış. Daha sonra fırında ekmekler kızarana kadar  tutuyorum. Sabah kahvaltısı ikindi kahvaltısı yada aniden gelen misafire ikram edebilirsiniz. Afiyet olsun.



 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...